Lazító és tartásjavító kurzusok

Hatha jóga

Hatha jóga, vagyis klasszikus jóga. A jóga gyakorlatai megmozgatják és kiegyensúlyozott muködésre ösztönzik a test izmait, izületeit, a csontrendszert, a belső szerveinket, az érrendszert és az agysejtet. Hatásuk révén javíthatod egészségedet, harmonizálhatod testsúlyodat, légzésedet, vérkeringésedet és növelheted szellemi teljesítőképességedet. A jóga foglalkozik a lelki életed harmóniájával is. Meditatív gyakorlatok, relaxációs mondatok és szellemi tanítások révén érzelmi életedre is jótékony hatást gyakorol. 

Miben segíthet a Joga? 

A jóga segít, hogy kiegyensúlyozottabbak legyünk minden szinten.

Már a kezdetekkor megtapasztalhatjuk, hogy közérzetünk jobb lesz, állóképességünk, kedélyünk is javul!

Rendszeres gyakorlással a mindennapokban is jól hasznosítható tulajdonságokkal gazdagodunk.

Erősebbek, rugalmasabbak leszünk. Jobban bírjuk a mindennapi terheléseket.

Önbizalmunk növekszik. Koncentráltabbak, nyugodtabbak leszünk.

Pozitívan hatunk valamennyi működési rendszerünkre (mozgásrendszer, légzőrendszer, emésztőrendszer stb.)

A jóga mindenképpen jó támasz a mindennapokban és a mindennapokhoz!

Kiknek ajánljuk?

A jógát mindenki gyakorolhatja, kortól, nemtől, foglalkozástól függetlenül. Gyakorlással hamarosan sikerélményünk lesz. A feladatok kivitelezhetőek, elsajátíthatóak.

Összhangba hozható-e más sportfoglalkozásokkal a jóga?

Bátran folytathatja megszokott sportfoglalkozásait.  Tapasztalni fogja, hogy abban is sikeresebb lesz.

Minden jóga óra 1,5 órás! Oktatónk: Kósa Judit

Gerincgimnasztika

Gerincünk egészét szolgáló speciális foglalkozás, mely erősítő, nyújtó, mobilizáló gyakorlatokból áll. A rendszeres gerinctornával megelőzhető a hátfájás és szerencsésen kompenzálhatóak az ülő életmódból fakadó egészségügyi problémák.

 Pilates

A Pilates nem más, mint egy újra felfedezett wellness-őrület, amely számos sztár között Madonnát is rajongói között tudhatja. A száz éves testi-lelki tréning egyszerre nyújtja és erősíti az izomzatot – különös tekintettel a has, hát, medence izomzatának erősítésére-, csökkenti és megelőzi a gerincproblémák kialakulását, tudatos légzéstechnikát alkalmaz, izomkontrollra és testtudatra nevel. Gyere el, hogy hajlékonyabbá válj, hogy izületeid mozgékonyabbak legyenek, hogy rossz testtartási szokásaid eltüntjenek, hogy javuljon az egészségi állapotod!

Body Art

A Body ART a test, a lélek és a szellem harmóniája. A jin és a jang váltakozása.

Olyan összetett edzést jelent, amely hatás csak ezzel a komplex szisztémával érhető el, kiemelkedő hatékonysággal.

A statikus és dinamikus erőelemekkel vegyített mozgás tartalmaz egyaránt nyújtó és lazító gyakorlatokat, amelyek pozitívan hatnak a rövidülésre és gyengülésre hajlamos izmokra.

Minden gyakorlat kontrollált és pontos kivitelezést igényel, amelyet speciális légzéstechnikával egészítünk ki.  Az  edzéssel fejlődik a hajlékonyág, erő – és nem utolsó sorban állóképesség, kitartás, egyensúlyérzék, stabilitás.

 

Fitball

A Fitball a világ talán legrégibb fitnesz eszköze, 1910-ben indult hódító útjára Svájcból. A hát-, és hasizom, valamint a gerincmerevítő izomcsoport erősítésére alakformáló, illetve a sok karmunkával kiegészített rugózó gyakorlatokkal, pedig zsírégető foglalkozás tartására is kiválóan alkalmas. A rugózás egyébként segíti a porckorongok anyagcseréjét egy finom, szinte masszírozó nyomóhatással, ami jótékonyan hat az elkezdődött meszesedés esetén. A fitball labdán végzett edzés tehermentesíti az izületeket, javítja a testtartást.

Stretching

A nyújtó gyakorlatsor segít az izmok rugalmasságának a helyreállításában, -fejlesztésében, -megőrzésében. Hozzájárul a fáradt és megterhelt izomzat gyorsabb regenerációjához. Rendkívül kedvező pszichikai és élettani hatása van.
Minden gyakorlat három, egymástól jól elkülönülő fázisból épül fel. Első az „előfeszítés”, ezt követi a „lazítás”, majd végül a „nyújtás” szakasza. Az egymást követő fázisok sorrendje nagyon fontos, azokon változtatni nem szabad. Célszerű a gyakorlatokat bemelegített állapotban végezni fokozva a nyújtás hatékonyságát, és elkerülendő a sérülésveszélyt.